צילום צנרת ביוב – מה זה ולשם מה צריך את זה?

צילום צנרת ביוב וקווים

בכל מבנה, מגורים או אחר, ישנם הרבה מאוד פריטים ומאפיינים המרכיבים אותו. חלקם חשופים וחלקם נסתרים. ישנם מקרים שונים בהם צריך לדעת כיצד להגיע אליהם ולראות כיצד הם בנויים, איך הם מורכבים, מה מצבם ואיזה סוג של טיפול הם דורשים.

הצורך בצילום צנרת ביוב

אחת הדוגמאות הטובות לכך היא צנרת ביוב המבנה. כפי שאנחנו יודעים, בכל מבנה מותקנת צנרת אשר אמורה לשרת את דיירי המקום והאורחים שלהם.

מדובר על צנרת אשר דרכה עוברת הפסולת מהאסלה אל בור ביוב חיצוני. המטרה שלנו היא שהצנרת תהיה כל הזמן פתוחה ונקייה, בשביל שלא יווצרו בה סתימות ויהיה ניתן להשתמש בה בצורה סדירה.

אם הצנרת לא תהיה פתוחה, קרי תיסתם, אזי שאנחנו לא נוכל להשתמש בה, וסביר להניח שזה ישפיע על איכות ושגרת החיים שלנו.

איך נדע מה קורה מאחורי הצנרת?

מאחר ומדובר בצנרת שנמצאת מתחת למרצפות ובתוך הקירות, אזי שהדרך היחידה לדעת מה מתרחש בתוכה מבלי שאנחנו נצטרך לשבור קירות ולהיכנס פנימה, היא באמצעות שימוש במצלמה מיוחדת שמאפשרת לנו לראות מה מתרחש בפנים.

מדובר על מצלמה שיכולה לחדור אל תוך הצנרת ולספק לנו תמונה אותנטית מבפנים.

זה בדיוק הרעיון של צילום צנרת ביוב. אנחנו משתמשים במצלמה בשביל לתעד מה מתרחש בתוך הצנרת, הן בשביל לדעת מה מצבה והן בשביל לדעת אם יש בעיה וכיצד נוכל להתמודד איתה.

באמצעות המצלמה נוכל לבצע תהליך תיקון מהיר ויסודי מבלי שנצטרך לשבור קירות ולבדוק את הצנרת באופן ידני או אחר.

מתי נשתמש באופציה זו?

צילום צנרת ביוב מתבצע במצבים שונים. לפני שנציג אותם, חשוב לומר, כפי שנוכל לראות גם בהמשך, מדובר על שירות שיש לקבל אך ורק על ידי אינסטלטורים, כאלה שיש להם מצלמות מתאימות וכן הם יודעים כיצד לבצע את העבודה.

זה חשוב, שכן לא כל אחד יודע כיצד לבצע את התהליך ולכן לא כל אחד יכול לספק לנו את השירות עם התוצר האופטימאלי מבחינתנו. אנחנו צריכים לדעת את מי לשכור לצורך ביצוע העבודה.

בעיקרון צילום צנרת ביוב מתבצע בשתי סיטואציות עיקריות:

הסיטואציה הראשונה

היא כאשר אנחנו עומדים לרכוש מבנה או לחילופין כשאנחנו בונים מבנה משלנו.

על מנת שנוכל לוודא שהמבנה תקין, או בשביל לקבל את האישורים הנדרשים לאכלוסו, אזי שאנחנו צריכים להציג תמונות של קווי הביוב.

זאת על מנת שנוכל לוודא שהם אכן תקינים וניתן להשתמש בהם כפי שאנחנו אמורים.

אם קווי הביוב לא יהיו תקינים, אזי שאם רכשנו את המבנה מגורם אחר, יהיה עלינו לקחת בחשבון שאנו עלולים להיתקל בבעיות שונה בהמשך ולכן לא בהכרח משתלם לנו לבצע את העסקה.

אם מדובר על מבנה שאנחנו בנינו, הרי שאם הקווים לא יהיו תקינים, לא נוכל לקבל את האישור לאכלוסו ויהיה עלינו לחזור ולתקן אותם בטרם נקבל אישור שיאפשר לנו להשתמש במבנה.

הסיטואציה השנייה

היא כאשר יש בעיה בצנרת הביוב. אז אנחנו צריכים לוודא איפה בדיוק הבעיה.

לשם כך, במקום לשבור קירות ולפתוח מרצפות, אנחנו יכולים להזמין אינסטלטורים שמתמחים בתחום של צילום קו ביוב. הם יעברו על פני הקווים השונים מתוך הצנרת באמצעות המצלמה וכך יוכלו לאתר את הבעיה.

במידה ויהיה צורך הם יטפלו בה על ידי פתיחה של הצנרת בנקודה המתאימה, אך סביר להניח שתהליך התיקון יתבצע מתוך הצנרת עצמה.

איך זה מתבצע בפועל?

בעיקרון צילום קווי ביוב מתבצע באופן הבא: המצלמה כוללת סיב אופטי מיוחד אשר ניתן להכניס אותו אל הצנרת, דרך חור הביוב או דרך מקומות אחרים, הסיב משדר תמונה למסך המצלמה שנמצא בידיי האינסטלטור, ועל פי מה שהוא רואה יחליט מה הבעיה, איפה היא נמצאת וכיצד ניתן לטפל בה.

כאמור, אפשר שהטיפול יתבצע מתוך הצנרת עצמה באמצעות שימוש בחומרים שונים ואפשר שיהיה צורך לפתוח את הקיר או את המרצפות בשביל לטפל בבעיה.

לסיכום

בכל מקרה, שימוש במצלמה יכול לחסוך לנו הרבה מאוד זמן, הרבה מאוד טרחה וכאבי ראש, וכן ללא ספק זה יכול לחסוך לנו לא מעט עלויות כלכליות שונות. לכן משתלם להשתמש בשירות זה ולהזמין שרברבים שמתמחים בכך.

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

סיבוכי כף רגל סוכרתית: קריאה לפעולה

פוסט בלוג זה נועד להדגיש את הדאגה הגוברת של סיבוכי כף רגל סוכרתית, אשר אם לא בודקים אותם, עלולים להוביל לתוצאות חמורות כמו זיהום, כיבים

היתרונות שמציעות שמלות כלה זולות 

שמלות כלה זולות מציעות מגוון יתרונות שיכולים להיות מושכים במיוחד לכלות בעלות תקציב המחפשות לחסוך כסף מבלי להתפשר על סגנון, איכות או מראה הכלה החלומי