כיצד להוציא אזרחות פורטוגלית – כל מה שרציתם לדעת

הוצאת אזרחות פורטוגלית

מהרגע בו דיווחה ממשלת פורטוגל בשנת 2015 שהיא מאשרת את התיקון בחוק המעניק אזרחות ליהודים שיוכיחו שהם אכן צאצאים שגורשו מפורטוגל – ישראלים רבים החלו בתהליכים של הוצאת דרכון פורטוגלי. הסיבה להוצאת דרכון זה היא ברורה- שהרי פורטוגל משתייכת לאיחוד האירופי ולכן דרכון פורטוגלי משמעותי דרכון אירופי המעניק את כל היתרונות של אזרחות אירופית- ממגורים במדינות השייכות לאיחוד, דרך תנועה חופשית באירופה ועד לימודים בעלויות נמוכות או ללא עלות כלל ואפשרויות עבודה ביבשת. האזרחות היא לכל החיים והדרכון הוא למספר שנים עם אשרות חידוש כמו כל דרכון, כאשר הייחודי לו הוא שהוא מועבר אוטומטית לצאצאים ללא הגבלה כל עוד דרכון האב הוא בתוקף. מכיוון שניתן להחזיק באזרחות ודרכון ישראלי מצד אחד ואזרחות ודרכון אירופי מצד שני- הפך התהליך של הוצאת דרכון פורטוגלי לפופולארי ביותר בשנה האחרונה. לפני הגשת הבקשה חשוב לוודא מי זכאי, מה הם התנאים וכיצד מתנהל תהליך קבלת האזרחות.

מי הם זכאים להוצאת אזרחות פורטוגלית?

על מנת להוציא אזרחות פורטוגלית יש להגיש בקשות בשני מישורים

הראשונה – אל מול הקהילה היהודית בפורטוגל, בא יהיה להוכיח את הקשר ליהדות פורטוגל ואת שמירת המסורת היהודית ספרדית.

שניה – תהליך אזרחי אל מול משרד הפנים הפורטוגלי. בכל מקרה, אין צורך להגיע לפורטוגל לצורך הגשת הבקשה. מי שזכאי להגיש את הבקשה הראשונית לצורך הוצאת אזרחות פורטוגלית הוא מי שיכול להוכיח שהוא אכן ממגורשי ספרד ופורטוגל.

מה הם התנאים להוצאת אזרחות פורטוגלית?

על מנת להוציא אזרחות פורטוגלית יש צורך לעמוד במספר תנאים ולספק לא מעט הוכחות שאינן קלות ברוב המקרים ואורכות לא מעט זמן.

יש חובה להוכיח קשר משפחתי למגורשי פורטוגל. מגורשי פורטוגל ברובם הם יהודים שגורשו מספרד לפורטוגל ולאחר מכן מפורטוגל ולכן הם נחשבים למגורשי ספרד בנוסף. הדרך העיקרית להוכיח זאת היא להראות ששם המשפחה של מבקש האזרחות נמצא ברשימה של שמות המשפחה המוכרים ביהדות פורטוגל. רשימה זו שונה מהרשימה של מגורשי ספרד והיא תנאי הכרחי אך לא תנאי מספק.
הוכחת קשר וזיקה למסורת הפורטוגלית – לפי התיקון לחוק יש צורך להוכיח קשר הדוק ליהדות פורטוגל ושמירת המסורת הפורטוגלית לאחר הגירוש – שימור התפילה, שמירה על קשר בין חברי הקהילה, שמירה על המנהגים והתפילה הפורטוגזית, וכמו כן כתובות, ספרי תמונות, מסמכים רלוונטיים ואף אילן יוחסין שהולך כמה שיותר שנים אחורה ומוכיח קשר הדוק לקהילה היהודית המקומית.
אין צורך בידיעת השפה הפורטוגזית
ויזה אוטומטית לארה"ב

מהן דרכי ההוכחה המבוקשים

על מנת להוכיח את הקשר למגורשי פורטוגל יתבקש מגיש הבקשה להמציא מספר הוכחות (חשוב לציין כי גם כאשר ישנם מסמכים מרובים, הם אינם תנאי חד משמעי לאישור האזרחות, אך הדבר ללא ספק יקל על הצלחתו)

הוכחת קשר ליהדות: מסמכים כגון תעודות נישואין, תעודות גירושין, כתובה, הגדות של פסח, ספרי קדושה שהועברו מדור לדור, שם משפחה המצוי ברשימת השמות וכו
הוכחת קשר אזרחי: מסמכי מעבר, דרכונים, מסמכים רשמיים של המדינות מהן הגיע המשפחה, תמונות של קברים של בני המשפחה, מסמכים המעידים על חייהם של בני המשפחה במדינות המקור ועוד.

כמה זמן אורך התהליך של הוצאת אזרחות פורטוגלית ומהי העלות הכרוכה בכך?

את התהליך מומלץ לבצע על ידי פנייה למשרד עורכי דין או חברה המתמחה בתחום ובחקר היסטורי ומציאת פרטים שיוכלו להוכיח ולקשר את הצאצאים למגורשי פורטוגל ועל ידי כך לעמוד בתנאים לקבלת האזרחות. מדובר בתהליך שאמור לקחת תקופה של עד כשנה וחצי ועלותו היא בסביבות 1500-2500 אירו.

למרות ההקלות של ממשלת פורטוגל על הוצאת הדרכון הפורטוגלי לעומת הוצאת דרכון ספרדי למשל, למרות שמבקש האזרחות הפורטוגלית לא צריך להגיע פיסית לפורטוגל או לדבר פורטוגזית, יש לקחת בחשבון כי בסופו של יום מדובר בתהליך לא זול במיוחד וגם לא קצר במיוחד שדורש הרבה חיפושים ומאמצים למציאת מסמכים והוכחות למיניהם שחשוב לבצע בצורה מסודרת בליווי מקצועי שכן קבלת אזרחות פורטוגלית תזכה את המקבל בכל היתרונות הכלולים בלהיות אזרח אירופי.

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

סיבוכי כף רגל סוכרתית: קריאה לפעולה

פוסט בלוג זה נועד להדגיש את הדאגה הגוברת של סיבוכי כף רגל סוכרתית, אשר אם לא בודקים אותם, עלולים להוביל לתוצאות חמורות כמו זיהום, כיבים

היתרונות שמציעות שמלות כלה זולות 

שמלות כלה זולות מציעות מגוון יתרונות שיכולים להיות מושכים במיוחד לכלות בעלות תקציב המחפשות לחסוך כסף מבלי להתפשר על סגנון, איכות או מראה הכלה החלומי