כל המידע על מגדל הטלוויזיה ברלין

המדריך המלא לכל המידע על מגדל הטלוויזיה של ברלין

מגדל הטלוויזיה של ברלין הוא ציון דרך בעיר ברלין ובגרמניה. הוא נבנה על ידי הרפובליקה הדמוקרטית הגרמנית בסוף שנות ה-60 כסמל לגאווה לאומית. המגדל נבנה כדי להחליף את הרייכסטאג כבניין הגבוה ביותר במזרח גרמניה, באותה תקופה.

למגדל יש מרפסת תצפית, הנגישה באמצעות שתי מעליות ממפלס הקרקע, ומציעה נוף על כל ברלין. ניתן להגיע אל המצפה על ידי טיפוס במעלה אחד משני גרמי המדרגות הממוקמים בתוך מבנה המגדל עצמו.

המגדל כולל גם פלטפורמת תצפית באוויר הפתוח בגובה של כ-203 מטר (666 רגל) מעל פני הקרקע, ממנה יש למבקרים תצפית על מזרח ומערב ברלין, כולל נופים של אנדרטאות וציוני דרך שונים כמו פוטסדאמר פלאץ, ברנדנבורג שער, Siegessäule (עמוד הניצחון), Fernsehturm (מגדל הטלוויזיה) באלכסנדרפלאץ ועוד רבים אחרים.

מתאר פוסט בבלוג:

מגדל הטלוויזיה של ברלין הוא מגדל טלוויזיה בברלין, גרמניה. הוא מכונה "der lange Lulatsch" שפירושו "הארוך הארוך".

הוא נבנה בין 1965 ל-1969 על ידי האדריכלים הרמן הנסלמן, היינץ רות'רס והרברט אוסט. גובה המגדל 285 מטר ויש לו מרפסת תצפית בגובה 203 מטר. עם גובהו, זהו אחד הבניינים הגבוהים ביותר באיחוד האירופי.

המגדל נבנה כסמל לניצחונה של מזרח גרמניה במלחמת העולם השנייה. בשנת 1993 הוא הפך לסמל לאיחוד מחדש כאשר נשיא מערב גרמניה ריצ'רד פון וייצקר ונשיא מדינת מזרח גרמניה הנס מודרו לחצו ידיים בבסיסו בעקבות הסרת הגבול שחילק את גרמניה מאז 1961.

המגדל מורכב משני חלקים: קטע בטון עם חתך מרובע הנושא אנטנות שידור, המהווה כ-2/5 מגובהו הכולל, וכן

מהו מגדל הטלוויזיה של ברלין?

מגדל הטלוויזיה של ברלין הוא ציון דרך בעיר ברלין, גרמניה. הוא נבנה בין 1965 ל-1969 על ידי ממשלת מזרח גרמניה.

המגדל מתנשא לגובה של 368 מטר והוא עדיין אחד המבנים הגבוהים בברלין. בקומה העליונה של המגדל יש מרפסת תצפית עם נוף פנורמי על העיר. ניתן לראות את מגדל הטלוויזיה כמעט מכל מקום בברלין והוא אחד מאתרי התיירות הפופולריים ביותר בעיר.

המטרה המקורית לבניית מגדל זה הייתה לתמוך בשידורי טלוויזיה, אך כיום הוא משמש כאנטנת תקשורת. המגדל סגור מאז אוגוסט 2018 עקב חששות בטיחותיים במערכת ההרמה שלו.

היסטוריה של מגדל הטלוויזיה של ברלין

מגדל הטלוויזיה של ברלין הוא מגדל טלוויזיה בברלין, גרמניה. הוא ניצב ברובע שרלוטנבורג של העיר, ליד נהר השפרה. צורתו היא של פריזמה מתומנת. המגדל נבנה בין 1965 ל-1969 על ידי ממשלת מזרח גרמניה.

המגדל הוא כיום חלק מתחנת הטלוויזיה המרכזית של ברלין (Zentrales Berliner Fernsehgebäude). הוא משדר תוכניות טלוויזיה ציבוריות ופרטיות שונות לרוב חלקי ברלין רבתי וצפון ברנדנבורג, כמו גם לחלקים של סקסוניה-אנהלט, מקלנבורג-וורפומרן ותורינגיה.

בנוסף לתפקידו כמשדר, היא הפכה לאחד מציוני הדרך הבולטים בעיר בשל גובהה וסגנונה האדריכלי. התמונה שלה שימשה גם במספר קמפיינים פרסומיים של עסקים גרמניים.

כמה גדול מגדל הטלוויזיה של ברלין?

מגדל הטלוויזיה של ברלין הוא מגדל טלוויזיה בברלין, גרמניה. הוא נבנה בין 1965 ל-1969 על ידי ממשלת הרפובליקה הדמוקרטית הגרמנית (GDR).

הוא קרוב לאלכסנדרפלאץ במזרח ברלין בגובה של 368 מטר (1,205 רגל) ולכן הוא הבניין הגבוה ביותר בברלין. למגדל שני חלקים: מגדל סריג ברזל על בסיס מרובע. זה היה חלק מנתיב מילוט ממזרח ברלין, שחלף על פני צ'קפוינט צ'רלי.

למגדל ניתן להגיע בתחבורה ציבורית באמצעות קו U-Bahn U2 לאלכסנדרפלאץ, או קווי S-Bahn S5, S7 או S9 ל-Friedrichstraße.

מהן כמה עובדות מעניינות על מגדל הטלוויזיה של ברלין?

מגדל הטלוויזיה של ברלין הוא אחד המבנים המפורסמים בגרמניה. המגדל נבנה בשנת 1969 והוא משמש בעיקר כמגדל תקשורת. הוא משמש גם לשידור, בהיותו המבנה הגבוה מסוגו בגרמניה.

גובה המגדל הוא 368 מטר ויש לו מרפסת תצפית בגובה 203 מטר, ממנה נשקף נוף של העיר. הוא מכיל גם מסעדה בגובה 207 מטר עם נוף של 360 מעלות של ברלין.

מגדל הטלוויזיה של ברלין הוא נקודת ציון בבירת גרמניה, והיא אחת האטרקציות הפופולריות ביותר בברלין.
למידע נוסף בתחום של כל המידע על מגדל הטלוויזיה ברלין ומגדל הטלוויזיה ברלין מומלץ להעיף מבט ב- 2germany.co.il

זהו אחד המבנים הגבוהים בגרמניה, והוא נבנה במהלך המלחמה הקרה.

המגדל תוכנן להיות סמל של מזרח ברלין.

הוא הוצג בסרטים ובתוכניות טלוויזיה רבות וכן בגלויות, פוסטרים ובולים.

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

סיבוכי כף רגל סוכרתית: קריאה לפעולה

פוסט בלוג זה נועד להדגיש את הדאגה הגוברת של סיבוכי כף רגל סוכרתית, אשר אם לא בודקים אותם, עלולים להוביל לתוצאות חמורות כמו זיהום, כיבים

היתרונות שמציעות שמלות כלה זולות 

שמלות כלה זולות מציעות מגוון יתרונות שיכולים להיות מושכים במיוחד לכלות בעלות תקציב המחפשות לחסוך כסף מבלי להתפשר על סגנון, איכות או מראה הכלה החלומי