ממה נובעות בעיות התנהגות בכלבים?

בעיות התנהות בכלבים

ראשית בואו נבין מדוע הכלב מציע את ההתנהגות.
התנהגות נובעת בכלל מגירוי חיצוני שמפעיל אצל הכלב רגש / אינסטינקט המוביל לתגובה (מה שאתם רואים/חווים) בפרט. הטמעת התגובה של הכלב תתרחש בעקבות מספר חזרות לאותה החוויה הנ"ל ובצירוף הפידבק שהכלב חווה בזמן התגובה שלו.
בנוסף, במידה והכלב הינו גור צעיר, ההתנהגויות שלו תלויות גם בשלבי התפתחותו מהרגע שהוא נולד ובמהלך השנה הראשונה לחייו ( תקופת ההתפתחות הקריטית בעיצוב הגור) כמו שלבי התפתחות תינוק בני האדם.

אז כיצד הכלב לומד להתנהג?

בדומה לנו בני האדם, גם הכלב ניזון מפידבקים המצורפים להתנהגותו.
כל תגובה התנהגותית מובילה אחריה סיפוק פנימי של הכלב במודע או לא במודע, המתקבע במוחו של הכלב כסיפוק (חיזוק) להתנהגות.

ישנן התנהגויות המגיעות כתוצאה מקישורים אסוציאטיבים לתגובה בעקבות הופעת גירוי.
לדוגמא:

1. כיצד הכלב מגיב כאשר הוא רואה אתכם עם הרצועה ביד ליד הדלת? האם הוא טלפט?
2. מדוע הכלב נובח כאשר יש דפיקה בדלת / צלצול אינטרקום?
נכון, הוא קישר כי רצועה ביד סמוך לדלת מוביל ליציאה לטיול.
וכן, מיד לאחר דפיקה בדלת או צלצול האינטרקום, משהוא נכנס לבית ( טריטוריה של הכלב).

ישנן התנהגויות המגיעות כתוצאה מסיפוק ישיר להתנהגות.

לדוגמא: הכלב מעוניין במזון שלכם בזמן הארוחה, > מיילל/מניח רגל עליכם/ נובח וכד' > בכדי להשתיק אותו או להפסיק את ההתנהגות הטורדנית אתם נותנים לא חתיכה קטנה > הכלב השיג מבוקשו וסופק = חזרה על ההתנהגות ( לימדתם אותו כיצד לבקש מזון). האם זה מה שרציתם/התכוונתם ללמד?

מה הגורמים המשפיעים על התנהגות הכלב?

גיל הכלב – גילו של הכלב הינו פקטור מאוד חשוב במניעים להתנהגותו.

חינוך גורים – האם הוא בשל ללמידה? האם הוא בשל לשינוי התנהגות כגון: גמילה מצרכים. באיזה שלב התפתחותי הוא נמצא, האם אנו מספקים אחר צרכיו?
כלב בוגר – האם ההתנהגות נובעת מחוויות כושלות מהעבר? האם הכלב פועל ממניעים רגשיים? הורמונלים? וכד'.
כלב מבוגר – כלבים מבוגרים יכולים לסבול מדימנציה, כאבים באיזורים שונים בגוף, בעיות הורמונליות וכד', אשר יכולים להתבטא בעצבנות יתר, תגובות אורליות, חוסר המצאות במרחב, נבחנות ועוד.
מניעים רגשיים – מצב נפשי המעורר דפוס התנהגות תגובתי של בריחה/כניעה/ תקיפה מתוך תחושות של פחד / איום. בנוסף, גם כלבים סובלים מבעיות רגשיות כגון: היפר אקטיביות, התנהגות כפייתית של הכלב וכד'. מתוך תחושות גבוהות של מתח רגשי עמוק.
התנהלות הבעלים – חוסר יכולת וכלים בהבנת התנהגות הכלב, יכולים להביא להתנהלות לא נכונה ומתן פידבקים לא רצויים להתנהגות הכלב. דבר היוצר השרשת התנהגויות לא רצויות או החרפתן.

מה היא בעיית התנהגות?

התנהגות בעייתית היא סימפטום בלבד, כלומר היא מהווה ביטוי של הבעיה העיקרית.
לכן, שלב ראשון בטיפול ומתן עזרה בבעיות התנהגות, מחייב אבחון מקיף של הכלב עם בעליו על מנת לראות את כל התמונה ולתת מענה מקצועי בפתרון הבעיות.

חשוב להבין שעל מנת לערוך שינוי התנהגותי מהותי, לעיתים מצריך טיפול ממושך, תלוי בסוג הבעיה. הרתמות הבעלים לתהליך היא קריטית, כמו שהזכרנו קודם, בעלי הכלב הם חלק בלתי נפרד להצלחת מכוון שלעיתים הבעיות מתחילות מערוץ תקשורת לקוי בין הכלב ובעליו.

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

סיבוכי כף רגל סוכרתית: קריאה לפעולה

פוסט בלוג זה נועד להדגיש את הדאגה הגוברת של סיבוכי כף רגל סוכרתית, אשר אם לא בודקים אותם, עלולים להוביל לתוצאות חמורות כמו זיהום, כיבים

היתרונות שמציעות שמלות כלה זולות 

שמלות כלה זולות מציעות מגוון יתרונות שיכולים להיות מושכים במיוחד לכלות בעלות תקציב המחפשות לחסוך כסף מבלי להתפשר על סגנון, איכות או מראה הכלה החלומי