ניהול מי נגר – פתרון ירוק ואפקטיבי

ניהול מי נגר הם חלק בלתי נפרד מחובת תהליכי
בנייה שונים, שמתחייבים לספק פתרון אפקטיבי, ירוק ומתחשב לניהול נכון של מי הנגר בהתאם לסביבת השטח ותכנית הבנייה היעודיית.

מהם מי נגר וכיצד מטפלים בהם?

מקור מי הנגר הוא גשמים, ברד, קרחונים, שלגים ואף מעיינות ומקורות מי תהום שעולים על גדותיהם ברגעי שיא ותנאי אקלים משתנים.

מי נגר נוצרים כאשר הקרקע ספוגה במים עד מקסימום יכולת ספיגתה וכך למעשה משקעים אלו אינם מסוגלים לחלחל לתוך הקרקע.

במצב טבעי ובמקומות ההרריים משקעים רבים יזרמו ויתקנזו דרך מדרונות ופיתולי ההרים והגבעות כנחלים ונהרות עד ספיגתם בקרקע, דרך אידוי, הגעתם לאגמים או הים, ניקוז וחילחול טבעי אל מעיינות או מי תהום.

אך מה קורה למעשה בשטחים עירוניים בנויים? לאן מתנקזים מי
הנגר?

בשטחים עירוניים ובנויים משקעים טבעיים נתקלים באספלט ובשטחים בנויים ללא יכולת חילחול טבעית של המים אל תוך הקרקע, לשם כך מערכות ניקוז רבות פרושות במרחבים בנויים ומאפשרים למשקעים להתנקז באופן המיטיב ביותר.

מטרות ניהול מי נגר

ניהול תקין של מי נגר מונע הצפות ומאפשר מילוי טבעי של האקוויפר, מקטין את הזרימה בזמני שיא ומפחית את העומס על מערכות הניקוז העירונית, תוך מתן פתרונות הנדסיים אלטרנטיבים ובהתאם לסוגי הקרקעות השונות.

כיצד מטפלים במי נגר?

טיפול מי הנגר מתבצע בראייה נכונה יותר מבעבר, במקום לסלק את המים העודפים כמה שיותר מהר, כיום אופי הטיפול במים אלו מתבצע תוך כדי מתן פתרונות ירוקים, מתחשבים ומתוכננים בקפידה לניקוז, איסוף ושימוש במי הנגר באופן אפקטיבי. פתרונות אלו מתאפשרים באמצעות שילוב כלים הנדסיים להולכה, השהייה, איגום, חלחול והחדרת מי הנגר בכדי לצמצם הוצאת מים אלו מחוץ לשטח תכנית הבנייה.

ניהול מי נגר כחלק מתהליך היתר בנייה

כחלק מהיתר בנייה תידרש חוות דעת לניהול מי הנגר בשטח הפרויקט ע"י הידרולוג.

הידרולוג מוסמך יבצע בדיקה מקיפה בשטח המיועד וייתן את חוות דעתו המקצועית באמצעות פתרונות אפשריים לניהול מי הנגר באופן המיטיב ביותר.

ניהול מי נגר על פי חוק

על מנת להביא לפתרון מותאם ומוסדר של ניהול מי נגר יש לעמוד בתקנים ובדרישות של תמ"א 1/ תמ" 34 ב' 4, תקן LEED, הנפקת אישור רשות המים/רשות הנחל/רשות הניקוז, לבצע תכנון הנדסי ומתן פתרון על ידי הידרולוג מוסמך. כל אלו יחד מתבצעים לצד ניתוח השטח, אירועי הגשם והגשת חו"ד לרשויות ומתן הנחיות לגופי התכנון השונים: אינסטלציה, קונסטרוקציה, פיתוח ואדריכל.

ניהול מי נגר עם חברה מקצועית ומוסמכת

בכדי לעמוד בכל הדרישות וההתקנים יש לעשות זאת דרך חברה מקצועית בעלת הידרולוג מוסמך שיספק פתרונות לניהול מי נגר בהתאם לשטח הבנייה המיועד.

מלבד זאת, ליווי תהליך זה על ידי חברה מקצועית יסייע רבות בהנפקת האישור ועד לקבלת היתר הבנייה תוך כדי ייצוג מול הרשויות.

 

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

סיבוכי כף רגל סוכרתית: קריאה לפעולה

פוסט בלוג זה נועד להדגיש את הדאגה הגוברת של סיבוכי כף רגל סוכרתית, אשר אם לא בודקים אותם, עלולים להוביל לתוצאות חמורות כמו זיהום, כיבים

היתרונות שמציעות שמלות כלה זולות 

שמלות כלה זולות מציעות מגוון יתרונות שיכולים להיות מושכים במיוחד לכלות בעלות תקציב המחפשות לחסוך כסף מבלי להתפשר על סגנון, איכות או מראה הכלה החלומי