קורס מכשור רפואי וקורס טכנאי סלולר – למה כדאי ללמוד אותם?

בשנים האחרונות תחום הרפואה ובייחוד הנדסה רפואית, התפתח והשתכלל מאוד. עקב השינויים והחידושים ברפואה ובטכנולוגיה, עלה הצורך בטכנאי מכשור רפואי, זאת על מנת לתחזק ולתפעל את הטכנולוגיה הרפואית (כמו: מכונות ההנשמה, ,א.ק.ג, מכונות צילום ועוד) בצורה נכונה ומקצועית. קורס מכשור רפואי מספק הכשרה עבור אותם אנשים שמבקשים לקחת חלק חיוני בתחום הרפואה וכן לרכוש מקצוע עם אפשרויות תעסוקה רבות ומגוונות.

בנוסף ליתרון התעסוקתי, המקצוע הנ"ל מקנה תחושת שליחות. זאת משום שטכנאי מכשור רפואי הינם חלק חיוני ובלתי נפרד מתחום הרפואה ובמקרים מסוימים אף מצילי חיים בזמן אמת. כיום, ישנן מגוון מערכות ומכונות המעורבות בתהליכים רפואיים, כגון: מכונות הנשמה, מכשירי החייאה מערכות רנטגן וכדומה. כל המכונות הללו, דורשות תחזוקה וטיפול מתמשך על ידי טכנאי מכשור רפואי מוסמך ועל כן, המקצוע בעל ביקוש גבוה. כמו כן, טכנאי מערכות רפואיות לוקחים חלק בלתי נפרד ממקצועות העזר הרפואיים.

נושאי הלימוד

קורס מכשור רפואי נחשב לתחום חדש יחסית, לכן תכנית הלימודים די דינמית ועשויה להיות שונה בכל מוסד אקדמי. בין תכני הלימוד נין למצוא את הבאים:

·         מבוא למחשבים

·         הכרת ציוד מכשור רפואי על פי המחלקות כמו קרדיולוגיה, גסטרולוגיה וכן הלאה

·         תוכנות רלוונטיות

·         מכשירי דימות

·         מכשירי רנטגן

·         מכונות הנשמה

·         מכשירי אולטרא סאונד

·         מכשירי אקו לב וא.ק.ג

·         MRI

·         פיזיולוגיה ואנטומיה של גוף האדם

כמו כן, ילמדו הסטודנטים לתפעל בצורה נכונה את המערכות, לשפר את המערכות וכן לאתר תקלות שונות. במהלך ההתנסות המעשית בבית החולים, יוכל כל סטודנט לבחור בהתמחות כדי לעסוק בה בהמשך.

דוגמאות להתמחויות:

·         התמחות בטיפול נמרץ

·         התמחות במכשור לקרדיולוגיה

·         התמחות בהדמיה (אולטרא-סאונד, אקו לב וכדומה)

·         התמחות במכשור לנוירולוגיה

·         התמחות בקרינה

·         התמחות בציוד חדר ניתוח ועוד.

קורס סלולר

כיום, נוספו מכשירי טכנולוגיות חדשניות, כאשר תפקידם העיקרי הוא לסייע לטכנאי בעבודתו, הן בפתרון תקלות והן במהירות העבודה. הודות להתפתחות הטכנולוגיה ומכשירי התמיכה השונים, טכנאי הסלולר נדרש להסתגל לסביבה טכנית מתקדמת. תחום הסלולר נמצא בתאוצה והתפתחות מתמדת, כאשר החברות בתחום זה משיקות לעיתים תכופות טלפונים ניידים המבוססים על הטכנולוגיות המתקדמות ביותר. כמו כן, הביקוש בקרב הציבור בישראל לטלפונים סלולריים, הוא מבין הגבוהים בעולם. על כן, גדל בהתאם הצורך בטכנאי טלפונים סלולריים וטלפונייה מקצועיים שיוכלו לתחזק, לתפעל ולתקן את המכשירים הסלולאריים השונים בצורה מקצועית.

נושאי הלימוד

מטרתו העיקרית של קורס טכנאי סלולר, היא לספק למשתתפים ידע תיאורטי ומעשי הנחוץ כדי לתקן ולתפעל דגמים שונים של מכשירי טלפונים סלולריים. כמו כן, קורס טכנאי סלולר מסמיך טכנאי סלולר לתפעל ולתקן מכשירים עד רמה ד'. משמעות הדבר היא, שהטכנאים מוסמכים לטפל בכל חלקי המכשיר הסלולרי, בפלסטיקה, בתוכנה, ברכיבי הכרטיס הראשי ועוד. במרבית המקרים נושאי הלימוד יהיו:

·         רשתות סלולר

·         רכיבי אודיו ושמע

·         טיפול בתקלות תוכנה   

·         מערכות הפעלה IOS

·         הורדת מערכות הפעלה

·         מטענים ושקעי טעינה

·         חשמל ואלקטרוניקה

·         חומרה למכשירי סמארטפון

·         תוכנות לתחזוקת סלולר

·         רכיבי תאורה וצילום

·         איתור תקלות חומרה

·         ניהול מעבדת תיקונים

·         חיבור לשרתי ארגון

·         ספקי תקשורת סלולר

·         מערכות תוכנה אנדרואיד

·         הלחמת רכיבים אלקטרוניים

·         אבטחת מערכות סלולר וסמארטפון ועוד

 

דרג ד'

בתחום הסלולר קיימים מספר דרגים מקצועיים, כאשר דרג ד' הוא הגבוה ביותר. דרג ד' מתייחס לרמת הרכיבים הסלולריים ולתיקון של תקלות בלוח המכשיר תוך שימוש בציוד מעבדה מתקדם. הדרגים  השונים מתייחסים למיומנויות הנדרשות מן הטכנאים וסוג התיקונים המתבצעים במכשיר. בחלק מן הקורסים מקבלים הסטודנטים הכשרה בדרג א' – ד', על מנת להכשיר טכנאים לבצע מגוון רחב של תיקונים בתחום.

מתכונת הלימוד

הלימודים מעניינים ומעמיקים בנושאי התקשורת והשידורים. כמו כן, הם מקיפים את כל נושא התקשורת כולל סוגי ערוצים, באיזה ערוץ לבחור, רוחב פס, מאפייני תדירויות ועוד. הלימודים מקנים  ידע פרקטי, הכרוך באבחון ותיקון תקלות שונות במכשירים הסלולריים, או לחלופין במרכזיה הטלפונית.

על פי הנחיות משרד הכלכלה, קורס טכנאי סלולר וסמארטפון כולל כ-232 שעות לימוד. לרוב, המסלול נערך כהכשרת ערב וכולל לימודים עיוניים והרצאות, תרגולים פרקטיים בביצוע פעולות התיקון וההרכבה וגם שעות לימוד מעשי המוקדשות לביצוע של פרויקט גמר יישומי.

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

סיבוכי כף רגל סוכרתית: קריאה לפעולה

פוסט בלוג זה נועד להדגיש את הדאגה הגוברת של סיבוכי כף רגל סוכרתית, אשר אם לא בודקים אותם, עלולים להוביל לתוצאות חמורות כמו זיהום, כיבים

היתרונות שמציעות שמלות כלה זולות 

שמלות כלה זולות מציעות מגוון יתרונות שיכולים להיות מושכים במיוחד לכלות בעלות תקציב המחפשות לחסוך כסף מבלי להתפשר על סגנון, איכות או מראה הכלה החלומי